Marknadsföring

Det är inte alltid lätt att veta hur man ska marknadsföra sig själv på bästa sätt i jobbsammanhang. Även om man är en duktig skribent, kan det vara svårt att få ner på papper vad det är man är bra på, vilka som är ens styrkor och vad det är som gör en unik. Samtidigt som man ska formulera sig klockrent, måste man alltså ha förmågan att välja ut och trycka på det som man tror är mest intressant för arbetsgivaren att veta. Det är med andra ord både skicklighet och en bra gissningsförmåga som ligger bakom ett bra CV. En god idé är också att lägga en personlig touch på brevet för att öka chansen att arbetsgivaren får syn på det i högen av ansökningar.

Lättare sagt än gjort.

Jag är just nu på jakt efter ett sommarjobb där jag kan visa vad jag går för och där jag kan få användning av alla mina kunskaper. Jag har redan blivit erbjuden jobb i min hemkommun, men eftersom jag är så nära examen nu känner jag att jag vill jobba med något som har en större koppling till mitt framtida yrke som språkkonsult. Drömmen vore förstås att få granska, redigera eller producera text. Jag skulle kasta mig över jobbet om jag bara fick det. Alltså måste jag lyckas övertyga en arbetsgivare om min kompetens.

Om några veckor kommer du att hitta mitt CV här i anslutning till bloggen. Förhoppningen är att jag med hjälp av de verktyg jag blivit vän med under kursen Webbmedier II, lyckats åstadkomma en tillspetsad, säljande och oemotståndlig presentation av mig själv. Helt enkelt ett CV med klockrena formuleringar, rätt utvalda meriter och med en personlig framtoning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0